В цій статті ми повідомимо лише про основні напрямки відновлення та найсильніші побажання людей. https://info-ngo-kherson.blogspot.com/2024/05/blog-post_10.html.
Збір пропозицій громадськості щодо розроблення Програми комплексного відновлення території Тягинської територіальної громади
Шановні жителі Тягинської громади!
Запрошуємо до участі в опитуванні щодо головних напрямків програм комплексного відновлення.
На підставі виключно Ваших думок та пропозицій будуть визначені головні напрямки та сфери майбутнього відновлення громади.
Ваші відповіді ми узагальнимо та визначимося з тим, які сфери та які об’єкти громади Ви хочете відновити в першу чергу. Що буде головним у відновленні та відродженні громади.
Тому ми просимо не лише відповідати на запитання анкети, а й записувати конкретні будівлі, об’єкти, підприємства, які Ви вважаєте за необхідне відновити або побудувати, сфери діяльності, які Ви хочете, щоб вони розвивалися в громаді.
Сьогодні кожен з Вас має можливість долучитись до формування бачення нашої громади у майбутньому. Ви можете вплинути на програми, які відновлять нашу громаду.
Ось посилання для опитування: https://forms.gle/nqvYDD47sHj9vkdf7
АНОНС-ЗАПРОШЕННЯ. 30 січня 2024 року, о 13:00 відбудеться регіональний круглий стіл (онлайн) з теми «Особливості сприяння і захисту ВПО в громадах Херсонської області. Обмін досвідом»
Громадська організація Причорноморський центр політичних та соціальних досліджень (ПЦПСД) та Рада ВПО Бериславської громади запрошують представників влади, громадських організацій, ініціативних груп, активістів громади, журналістів, волонтерів та всіх зацікавлених взяти участь в обговоренні теми соціальної інтеграції ВПО.
Спікери:
1) Тетяна Борисенко, перший заступник міського голови м.Берислав
2) Володимир Молчанов, експерт Причорноморського центру політичних і соціальних досліджень
3) Дементій Білий, експерт Причорноморського центру політичних і соціальних досліджень
Повна інформація та посилання на Zoom – на сайті ПЦПСД за посиланням http://surl.li/pqpuu
|
|
|
|
|
|
Тягинська громада Херсонської області працює над відновленням: демократія
Автор: Галина Бахматова января 24, 2024
Тягинська громада Херсонської області працює над відновленням: демократія участі. «Сприяння залученню жителів Тягинської громади до процесів відбудови» – це проект, який наразі успішно реалізується громадською організацією «Причорноморський центр політичних і соціальних досліджень» (ПЦПСД) у співпраці з місцевою владою в рамках Програми “Демократія і належне врядування” Міжнародного фонду «Відродження».
Мета проекту: Сприяти швидкому та ефективному відновленню Тягинської сільської громади Херсонської області шляхом активного залучення жителів до розробки та широкого обговорення відповідних програмних документів та підвищення фахового рівня посадовців місцевої влади та активістів.
Життя в громаді продовжується, під обстрілами, під час другої воєнної зими, коли окупанти не залишають у спокої визволену правобережну Херсонщину, але їхня помста не зупинить життя громад та людей. Вже створено Громадську Раду з відновлення (ГРВ) Тягинської сільської територіальної громади є тимчасовий консультативно – дорадчий орган на період розробки та втілення Плану комплексного відновлення Тягинської сільської громади.
19 січня 2024 року в режимі відео конференції відбулося перше робоче засідання Громадської Ради з відновлення Тягинської територіальної громади; були запрошені члени ГРВ – жителі Тягинської сільської громади включно з внутрішньо переміщеними особами, які тимчасово проживають за її межами.
У засіданні ГРВ взяли участь експерти ГО «Причорноморський центр політичних та соціальних досліджень» Володимир Молчанов, Дементій Бєлий та Олег Дядюн, а також 10 з 18 членів ГРВ – не всі змогли приєднатися через відсутність електроенергії і зв’язку в селі Високому. Це найвіддаленіше від фронту село громади, де зараз перебуває сільська військова адміністрація.
Темою першого засідання ГРВ були презентація майбутніх заходів проєкту, обговорення Плану комплексного відновлення громади та змісту анкетування – опитування громадської думки і збір пропозицій. Обговорювались також форми та методи залучення жителів громади до збору пропозицій до Плану комплексного відновлення.
Під час засідання були окреслені основна та допоміжні завдання ГРВ на майбутнє: залучення громадян до планування відновлення громади через анкетування та збір пропозицій, а також всебічний супровід як планування відновлення, так і реалізації планів.
Експерти проєкту – члени ГРВ – анонсували до кінця січня завершити розробку анкет, провести наступне засідання ради для спільного обговорення, уточнення та затвердження. Після чого анкети буде розміщено на різних онлайн-ресурсах для заповнення громадянами. Особливо важливо розіслати анкети персонально на сторінки у Фейсбук мешканцям Тягинської територіальної громади, які виїхали за її межі і перебувають як ВПО в інших місцях України.
Соціолог проекту Дементій Білий запропонував провести анкетування в три етапи:
І етап – актуальні першочергові заходи з відновлення, які потрібно зробити заради повернення мешканців громади, які виїхали як ВПО; а для цього під час анкетування потрібно виявити головні маркери, за якими люди будуть найчастіше повертатися в свою громаду.
ІІ етап – актуальні сфери відновлення з зазначенням конкретних соціальних закладів, доріг, об’єктів інфраструктури.
ІІІ етап – що саме треба зробити в обраних напрямках та об’єктах для відновлення.
Експерт ПЦПСД Олег Дядюн наголосив на важливості створення нової моделі різних закладів соціальної інфраструктури, а не просто ремонту старих та неефективних форм. Міжнародна безповоротна допомога може буде досить вагомою, але за умови конкретних планів відновлення, точних розрахунків потреб, наприклад, аграріїв, малого бізнесу, освіти, охорони здоров’я тощо. У наших західних партнерів в процесах післявоєнного відновлення України, серед багатьох умов отримання грантів, є ще два дуже важливих аспекти: по-перше, ми повинні розробляти демократію участі, співпрацю влади та громади, активну участь громадян у розробці планів відновлення; по-друге, весь бізнес в громадах повинен бути соціально-відповідальним, чесно платити податки, повністю оформлювати на роботу всіх працівників, не дозволяти проявів тіньової економіки.
Після підготовки Плану комплексного відновлення відбудеться його громадське обговорення, а потім експерти ПЦПСД надаватимуть консультативну підтримку та допомогу у втіленні його в життя. Всі бажаючі мешканці Тягинської громади, де б вони наразі не перебували, будуть запрошуватись через Анонси на сайті та сторінках Тягинської міської ради на Фейсбук до робочих засідань (онлайн) Ради з відновлення.
ДОДАТОК ДЛЯ ОЗНАЙОМЛЕННЯ
ПОЛОЖЕННЯ Про Громадську Раду з відновлення Тягинської ТГ
1.Загальні засади
1.1 Громадська Рада з Відновлення Тягинської сільської територіальної громади (далі ГРВ) є тимчасовим консультативно – дорадчим органом на період розробки та втілення Плану комплексного відновлення Тягинської сільської громади (надалі – План).
1.2 У своїй діяльності ГРВ керується чинним законодавством України, розпорядженнями голови Тягинської сільської військової адміністрації та цим Положенням.
1.4 Програма Комплексного відновлення – це документ, розроблений експертами програми «ДОБРЕ» USAID, з метою планування заходів і коштів, необхідних для відновлення громади у спроможному вигляді.
2.Мета, завдання та повноваження ГРВ
2.1 Метою діяльності ГРВ є залучення жителів Тягинської сільської громади включно з внутрішньо переміщеними особами, які тимчасово проживають за її межами, до збору пропозицій до Плану комплексного відновлення, оцінки та уточнення проєкту цього Плану, громадський контроль його виконання.
2.2 Основними завданнями ГРВ є збір і оформлення пропозицій до Плану перед його розробкою, пропонування змін і доповнень до розробленого проєкту, оцінка процесу виконання та відповідності іншим нормативно-правовим документам громади, шляхом:
– розміщення анкет серед цільових аудиторій, обробку та узагальнення результатів;
– отримання, фіксації та оформлення прямих пропозицій від громадян, що надходитимуть на відкритих засіданнях ГРВ та на громадських обговореннях в інших форматах;
– обробки пропозицій та зауважень, що надходитимуть до Плану в інтерактивному розділі веб-сайту громади, та на її сторінках в соцмережах;
– підвищення компетенцій членів ГРВ та інших активних громадян у бюджетному процесі, прозорості та відкритості влади, проєктного менеджменту, запобіганні корупції.
2.3 Повноваження ГРВ полягають у:
– напрацюванні пропозицій, які є обов’язковими для реагування, врахування і аналізу розробниками Плану;
– напрацюванні пропозицій, які є обов’язковими до розгляду Тягинською сільською військовою адміністрацією, старостами старостинських округів у складі Тягинської сільської територіальної громади;
– напрацюванні пропозицій до інших органів державної влади України, органів місцевого самоврядування, підприємств, організацій, у т.ч. іноземних та/або міжнародних, окремих осіб.
– проведення громадських обговорень та інших публічних заходів;
– залучення зацікавлених осіб та експертів до діяльності ГРВ;
– отримання в установленому порядку від посадових осіб Тягинської сільської військової адміністрації,
підприємств, установ та організацій інформацію, необхідну для виконання покладених на неї завдань.
- Формування складу ГРВ
3.1 ГРВ складається з голови, заступника, секретаря та членів ГРВ. Склад ГРВ затверджується розпорядженням Голови Тягинської сільської військової адміністрації з дотриманням вимог репрезентативності соціальних і географічних груп, а також експертності, необхідної для виконання покладених на ГРВ завдань.
3.2 Члени ГРВ повинні складатись із представників:
– місцевої влади, у т.ч. в розрізі старостинських округів;
– бюджетників;
– бізнесу;
– громадських організацій або активних у громадській діяльності жителів громади;
– експертів із процедур демократії участі.
3.3 Члени ГРВ мають право вносити на розгляд ГРВ будь-які питання, що стосуються її діяльності.
3.4 Члени ГРВ виконують свої обов’язки на громадських засадах.
- Організація роботи
4.1 Основною формою роботи ГРВ є засідання, які проводяться за необхідності, але до отримання громадою проєкту Плану – не рідше, ніж щомісяця, після отримання і до його затвердження – не рідше ніж один раз на два місяці. Засідання проводяться в режимі відеоконференцій, в разі покращення безпекової ситуації ГРВ може прийняти рішення про очний режим наступного засідання
4.2 Голова ГРВ здійснює загальне керівництво та забезпечує організацію роботи, скликає засідання та головує на них, формує і не менш ніж за добу до засідання оприлюднює проєкт порядку денного, від імені ГРВ передає її рекомендації належним адресатам, якщо це на засіданні не доручено іншому члену ГРВ. У разі відсутності голови засідання проводить заступник голови, а в разі відсутності обох – обраний на засіданні головуючий з числа членів ГРВ (окрім секретаря). Головою ГРВ за посадою є заступник голови Тягинської сільської військової адміністрації.
4.3 Члени ГРВ беруть персональну участь у її засіданнях. Засідання вважається правоможним, якщо на ньому присутні більш як третина її членів.
4.4 ГРВ розробляє пропозиції та рекомендації з питань, що належать до її компетенції. Пропозиції та рекомендації вважаються схваленими, якщо за них проголосувало більш як половина присутніх на засіданні ГРВ.
4.5 Пропозиції та рекомендації ГРВ оформляються рішеннями ГРВ, які підписуються головою ГРВ (головуючим) та секретарем ГРВ (секретарем засідання), передаються/надсилаються адресатам та оприлюднюються на веб-сайті громади; також під час засідання секретарем ГРВ (секретарем засідання) ведеться протокол засідання, який підписується головою ГРВ (головуючим на засіданні) та секретарем ГРВ (секретарем засідання) і надсилається всім членам ГРВ та публікується на сайті громади. Член ГРВ який не підтримує рішення, може викласти в письмовій формі свою окрему думку, що додається до протоколу засідання. Рішення ГРВ, які не стосуються рекомендацій, пропозицій чи звернень, не оформлюються окремо від протоколу засідання, і є протокольними рішеннями.
4.6 Підготовку матеріалів до розгляду ГРВ за проєктом порядку денного, повідомлення про час та місце чергового засідання, ведення протоколу засідання та його надсилання членам ГРВ забезпечує секретар. Про дату проведення засідання ГРВ інформують не пізніше ніж за три робочі дні до дати проведення засідання.