ЗАТВЕРДЖЕНО
на засіданні Ради безбар’єрності
Тягинської сільської
територіальної громади
11 лютого 2025 року
ПЛАН РОБОТИ
Ради безбар’єрності Тягинської сільської територіальної громади на 2025 рік
№ з/п | Зміст заходу | Термін виконання | Відповідальнівиконавці |
---|---|---|---|
1 | Планові засідання Ради безбар’єрності Тягинської сільської територіальної громади (далі – Рада) | Один раз на квартал або за потреби | Голова, заступник голови та секретар Ради, члени Ради |
2 | Збір та опрацювання пропозицій громадскості щодо питань та проблематики пов’язаних із розбудовою безбар’єрного простору в громаді | Постійно | Голова, заступник голови та секретар Ради, члени Ради |
3 | Напрацювання пропозицій та рекомендацій щодо створення безбар’єрного простору у різних сферах життя громади | Постійно | Голова, заступник голови та секретар Ради, члени Ради |
4 | Моніторинг виконання завдань Плану заходів Тягинської сільської територіальної громади на 2024-2025 роки з реалізації Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року, затвердженого розпорядженням начальника сільської військової адміністрації від 19.11.2024 року № 346 | Раз на півріччя | Голова, заступник голови та секретар Ради |
5 | Участь у робочих зустрічах із керівництвом сільської ради спільно з керівниками структурних підрозділів | за потреби | Голова та заступник голови Ради |
6 | Підготовка та оприлюднення звіту про свою діяльність | щорічно | Голова, заступник голови та секретар Ради |
7 | Збір пропозиціїй до плану роботи на 2026 рік | грудень2025 року | Голова, заступник голови та секретар Ради |
8 | Підготовка проєкту плану роботи Ради на2026 рік | грудень2025 року | Голова, заступник голови та секретар Ради |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядження начальника
сільської військової адміністрації
від «14» листопада року № 342
СКЛАД
Ради безбар’єрності Тягинської сільської територіальної громади
МАРЧЕНКО Наталя Миколаївна
БАЄВА Людмила Миколаївна |
Перший заступник сільського голови, голова Ради заступниця сільського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, заступниця голови Ради |
---|---|
КОСТОЧКО Тетяна Миколаївна | секретар сільської ради, секретар Ради |
Члени Ради | |
АНАСТЮК Олександр Вікторович | Спеціаліст відділу відновлення та розвитку Тягинської сільської ради |
ГАЛУЗА Василь Миколайович | староста Львівського старостинського округу |
ГРАБОВА Марія Дмитрівна | начальниця відділу соціального захисту населення сільської ради |
ЗУБКОВА Олена Анатоліївна | начальниця відділу освіти, культури та туризму, молоді та спорту Тягинської сільської ради |
МАРИНЕЦЬ Інна Василівна | староста Бургунського старостинського округу |
ПІХОЦЬКИЙ Олександр Михайлович | староста Високівського старостинського округу |
РИБІНА Яна Юріївна | директор КЗ « Територіальний центр надання соціальних послуг» |
ЯЦЕНКО Наталя Василівна | начальниця служби у справах дітей Тягинської сільської ради |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядження начальника сільської військової адміністрації від «14» листопада року № 342 |
ПОЛОЖЕННЯ
про Раду безбар’єрності Тягинської сільської територіальної громади
1.Загальні положення
1.1. Положення про Раду безбар’єрності Тягинської сільської територіальної громади (далі – Рада) визначає порядок роботи Ради для ефективнішого забезпечення безперешкодного середовища для всіх груп населення, в т. ч. осіб з інвалідністю та інших категорій маломобільних груп населення на території Тягинської сільської територіальної громади та забезпечення рівних можливостей кожній людині реалізовувати свої права, отримувати послуги на рівні з іншими.
1.2. Рада є консультативно-дорадчим органом, положення про діяльність Ради затверджується рішенням виконавчого комітету.
1.3. Рада у своїй діяльності керується Конституцією України, законами Верховної Ради України, актами Президента України, постановами Кабінету Міністрів України, рішеннями Тягинської сільської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями сільського голови, іншими нормативно-правовими актами, а також цим Положенням.
- Мета і завдання Ради безбар’єрності.
2.1. Рада створена з метою пошуку ефективних, дієвих рішень адаптованих до конкретних умов і потреб у контексті реалізації Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні, із залученням фахівців із життєвим досвідом подолання бар’єрів для себе та інших людей, напрацювання та реалізації концептуальних та операційних документів щодо системного впровадження конкретних заходів на території Тягинської сільської територіальної громади, щоб формувати безбар’єрний простір, враховуючи потреби різних людей, створюючи умови життя комфортні для всіх, прибираючи бар’єри та обмеження.
2.2. Основними завданнями Ради безбар’єрності Тягинської сільської територіальної громади є:
- сприяння створенню безбар’єрного простору в 6 напрямках: економічному, освітньому, інформаційному, фізичному та суспільно-громадському, а також моніторинг результатів діяльності за 4 складовими – безбар’єрність вулиць і приміщень, безбар’єрність публічних послуг, безбар’єрність товарів загального користування, безбар’єрність публічної інформації;
- сприяння формуванню та реалізації стратегічних, операційних і фінансових документів й показників виконання щодо системного впровадження конкретних заходів на території громади з тим, щоб в довгостроковій перспективі крок за кроком формувати безбар’єрний простір, враховуючи потреби різних людей, створюючи комфортні умови життя для всіх, прибираючи бар’єри та обмеження;
- на своїх засіданнях Рада формує перелік заходів для досягнення безбар’єрного середовища для осіб з інвалідністю та інших категорій маломобільних груп населення на території Тягинської сільської територіальної громади щодо формування та реалізації політики у сфері створення безбар’єрного простору;
- визначення шляхів, механізмів і способів вирішення проблемних питань, що виникають під час реалізації державної та місцевої політики на території громади у створенні безбар’єрного простору;
- сприяння забезпеченню координації дій органів державної виконавчої влади та Тягинської сільської ради з питань створення безбар’єрного простору;
- підготовка пропозицій щодо удосконалення нормативно-правової бази і підвищення ефективності діяльності виконавчих органів Тягинської сільської ради та її структурних підрозділів з питань створення безбар’єрного простору;
- моніторинг показників, індикаторів, контрольних точок виконання завдань, зазначених у Плані заходів з реалізації в Тягинської сільській раді Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року;
- моніторинг суспільної думки щодо реалізації безбар’єрного простору на території Тягинської сільської територіальної громади.
Рада, відповідно до покладених на неї завдань, має право:
- отримувати в установленому порядку від органів державної виконавчої влади, виконавчих органів Тягинської сільської ради, підприємств, установ, організацій та інших суб’єктів господарювання інформацію, необхідну для виконання покладених на неї завдань;
- залучати до участі у своїй роботі представників виконавчих органів Тягинської сільської ради, підприємств, установ та організацій, а також фахівців і незалежних експертів (за згодою);
- утворювати, у разі потреби, для виконання покладених на неї завдань постійні або тимчасові експертні та робочі групи;
- організовувати проведення конференцій, семінарів, нарад, круглих столів, діалогів зустрічей та інших заходів.
2.3 Рада безбар’єрності Тягинської сільської територіальної громади відповідно до покладених на неї функцій:
- проводить аналіз стану справ з питань реалізації місцевої політики у сфері створення безбар’єрного простору;
- вивчає результати діяльності виконавчих органів Тягинської сільської ради, створених нею підприємств, установ і організацій, інших суб’єктів господарювання з питань створення безбар’єрного простору;
- проводить моніторинг стану виконання виконавчими органами Тягинської сільської ради покладених на них завдань або визначених самостійно завдань щодо створення безбар’єрного простору;
- бере участь у розробленні проєктів нормативно-правових актів з питань створення безбар’єрного простору;
- за результатами своєї роботи подає виконавчому комітету Тягинської сільської ради розроблені пропозиції та рекомендації.
- Склад Ради безбар’єрності
3.1. Раду очолює сільський голова.
3.2. Рада утворюється у складі голови, заступників голови, секретаря та членів ради.
3.3. Члени Ради виконують свої обов’язки на громадських засадах.
3.4. Персональний та кількісний склад Ради ззатверджується розпорядженням начальника Тягинської сільської військової адміністрації.
3.5. Формування персонального складу Ради передбачає розгляд та врахування різних аспектів, щоб забезпечити репрезентативність та залучення різних соціальних груп, зокрема:
- гендерна рівність;
- представництво різних етнічних і культурних суспільних груп, врахування соціокультурних особливостей населення Тягинської сільської територіальної громади, а також враховуючи такі групи як ВПО, ветерани, батьки з маленькими дітьми, діти та дорослі з функціональними порушеннями, жінки, молодь, літні люди;
- представництво інституцій громадського суспільства, громадських організацій.
- Порядок роботи Ради безбар’єрності
4.1. Основною формою роботи Ради є її засідання, що проводяться за рішенням голови Ради з періодичністю не рідше ніж один раз на квартал.
4.2. Засідання Ради веде голова, а у разі його відсутності – заступник голови.
4.3. Засідання Ради вважається правочинним, якщо на ньому присутні більш як половина її членів.
4.4. Підготовку матеріалів для розгляду на засіданнях Ради забезпечує її секретар.
4.5. За Результатами засідання Рада готує пропозиції та рекомендації з питань, що належать до її компетенції.
4.6 Рішення Ради підготовлене за результатами пропозицій та рекомендацій вважається схваленими, якщо за нього проголосувало більше як половина присутніх на засіданні членів Ради.
4.7. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні.
4.8. Пропозиції та рекомендації фіксуються у протоколі засідання, який підписується головуючим на засіданні та секретарем і надсилається усім членам Ради й підпорядкованим структурним підрозділам Тягинської сільської ради, відповідальним за реалізацію і ухвалених пропозицій та рекомендацій.
4.9. Пропозиції та рекомендації Ради можуть бути реалізовані шляхом прийняття відповідного рішення виконавчим комітетом Тягинської сільської ради.
4.10. Кожному засіданню Ради передують зустрічі членів Ради з представниками громадськості щодо питань та проблематики, пов’язаних із створенням безбар’єрного простору на території Тягинської сільської територіальної громади. Метою таких зустрічей є виявлення реального стану справ щодо реалізації плану заходів з впровадження Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року.
4.11. Формами роботи членів Ради можуть бути:
- громадські обговорення та консультації, зустрічі;
- експертні робочі групи;
- організація конференцій, семінарів, нарад, круглих столів, діалогових зустрічей та інших заходів;
- проведення досліджень та аналітична робота;
- електронні платформи для залучення громадськості;
- партнерства з громадськими організаціями.
4.12. Організаційне, інформаційне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Ради здійснює відділ відновлення та розвитку Тягинської сільської ради.
- Звітування Ради безбар’єрності
5.1 Про результати своєї роботи Рада один раз на рік звітує перед сесією Тягинської сільської ради (у період дії воєнного стану готує звіт та подає його начальнику Тягинської сільської військової адміністрації) та опубліковує дану інформацію на сайті Тягинської сільської ради.
|
Захід |
Очікуваний результат (продукт, послуга) |
Строк виконання |
Відповідальні виконавці |
---|---|---|---|---|
Напрям 1. Фізична безбар’єрність |
||||
Забезпечення збору і поширення достовірної інформації про доступність об’єктів фізичного оточення |
Забезпечити збір інформації щодо кількості об’єктів спортивної інфраструктури, де можливий доступ до фізкультурно-спортивних послуг усіх груп населення, у тому числі осіб з інвалідністю |
Опубліковано на офіційних вебсайтах результати моніторингу |
Протягом 2024 та 2025 років, (враховуючи безпекову ситуацію) |
Відділ відновлення та розвитку сільської ради, старости старостинських округів |
Забезпечення збору і поширення достовірної інформації про доступність закладів культури |
Здійснення моніторингу стану доступності закладів культури комунальної форми власності |
Здійснено моніторинг |
Протягом 2024 та 2025 років (враховуючи безпекову ситуацію) |
Відділ освіти, культури, молоді та спорту сільської ради |
Формування мережі сучасних спортивних споруд за місцем проживання, у місцях масового відпочинку із забезпеченням їх доступності для різних верств населення, зокрема для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення |
Провести аналіз фактичного забезпечення спортивними спорудами населення за місцем проживання та у місцях масового відпочинку, а також вивчити питання їх доступності |
Підготовка пропозиції щодо будівництва нових спортивних споруд |
І півріччя 2025 року (враховуючи безпекову ситуацію) |
Відділи відновлення та розвитку і освіти, культури, молоді та спорту сільської ради, старости старостинських округів |
Пристосування головних входів і приміщень будівель закладів освіти і культури для використання маломобільними групами населення, включаючи осіб з інвалідністю |
Проведення відповідних будівельних /ремонтних робіт |
Забезпечено встановлення пандусів, тактильної плитки, поручнів, адаптацію вхідних дверей для осіб з інвалідністю |
ІІ півріччя 2025 року (враховуючи безпекову ситуацію) |
Відділи відновлення та розвитку і освіти, культури, молоді та спорту сільської ради керівники закладів освіти, культури |
Встановлення інформаційних знаків про наявність та розташування входів (виходів) для осіб з інвалідністю |
Забезпечено встановлення інформаційних знаків про наявність та розташування входів (виходів) для осіб з інвалідністю |
ІІ півріччя 2025 року (враховуючи безпекову ситуацію) |
||
Напрям 2. Інформаційна безбар’єрність |
||||
Проведення інформаційно-просвітницької кампанії для працівників освіти і культури щодо політики безбар’єрності та недискримінації |
Забезпечити організацію та проведення інформаційно – просвітницької кампанії «Україна без бар’єрів» |
Проведення інформативно – просвітницької кампанії |
Протягом 2025 року |
Відділ освіти, культури, молоді та спорту сільської ради |
Напрям 3. Цифрова безбар’єрність |
||||
Забезпечення закладів охорони здоров’я доступом до швидкісного Інтернету та засобами доступу до нього |
Актуалізувати та здійснити аналіз даних щодо нинішнього стану забезпечення закладів охорони здоров’я доступом до швидкісного Інтернету та засобами доступу до нього та забезпечити заклади охорони здоров’я доступом до швидкісного Інтернету та засобами доступу до нього |
Проведено аналіз та забезпечено доступ до швидкісного Інтернету |
І квартал 2025 року |
Відділ відновлення та розвитку сільської ради |
Напрям 4. Суспільна та громадянська безбар’єрність |
||||
Забезпечення вшанування пам’яті захисників України |
Розробка проєктів меморіалів/ стендів/ інсталяцій/ дошок пошани для вшанування пам’яті захисників України |
Розробка відповідних проєктів для вшанування пам’яті Захисників та Захисниць України |
Протягом 2025 року |
Відділ освіти, культури, молоді та спорту сільської ради |
Встановлення меморіалів/ стендів/ інсталяцій/ дошок пошани для вшанування пам’яті захисників України |
Встановлено відповідні пам’ятки для вшанування пам’яті Захисників та Захисниць України |
Протягом 2025 року (враховуючи безпекову ситуацію) |
Відділ відновлення та розвитку сільської ради |
|
Напрям 5. Освітня безбар’єрність |
||||
Створення умов для дистанційного навчання усіх освітніх рівнів |
Сприяти забезпеченню працівників та здобувачів освіти закладів освіти необхідною комп’ютерною технікою для організації дистанційного навчання |
забезпечено здобувачів освіти та педагогічних працівників закладів освіти комп’ютерною технікою |
Протягом 2025 року |
Відділ освіти, культури, молоді та спорту сільської ради |
Прийняття та впровадження Закону України «Про освіту дорослих» |
Реалізація Закону України «Про освіту дорослих» |
Надання пропозицій до відповідних підзаконних нормативно – правових актів |
Протягом 2025 року |
Відділ освіти, культури, молоді та спорту сільської ради, керівники закладів освіти |
Напрям 6. Економічна безбар’єрність |
||||
Проведення інформаційних заходів щодо започаткування та здійснення підприємницької діяльності |
Забезпечити надання інформаційно-консультативної підтримки суб’єктам малого і середнього підприємництва та особам, які бажають розпочати власний бізнес, у тому числі представникам вразливих на ринку праці груп населення |
Підвищено рівень інформаційної обізнаності зацікавлених осіб щодо започаткування та здійснення підприємницької діяльності |
Протягом 2025 року |
Відділ відновлення та розвитку сільської ради |