Новини

Інформація про “гарячі лінії”, центри допомоги для постраждалих від насильства та постраждалих від торгівлі людьми

 Якщо Ви опинились у складних життєвих обставинах, спричинених стихійним лихом, насильством чи його реальною загрозою, якщо стали жертвою торгівлі людьми, прагнете повернутися до нормальних умов життєдіяльності та потребуєте підтримки:

зверніться до Національної поліції України за номерами телефонів: lO2 або O 8OO 5OO 2O2;

або зателефонуйте: на Національну дитячу «гарячу» лінію за номерами телефонів:

116 111 (безкоштовно з мобільних телефонів) або O 8OO 5OO 225 (безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів).

Консультування проводиться з понеділка по п’ятницю з 12.00 по 16.00.

Національна дитяча «гаряча» лінія – для дітей та про дітей. Це означає, що «гаряча» лінія приймає дзвінки від дітей та від дорослих, чиї запити стосуються дітей. На Національній дитячій «гарячій» лінії консультують компетентні у дитячих питаннях психологи, юристи соціальні працівники та соціальні педагоги. Основні теми, з яких консультують на Національній дитячій «гарячій лінії» – насильство над дітьми та жорстоке поводження з ними у сім’ї та з боку оточення, психологічні проблеми, негаразди у стосунках з дорослими та однолітками, майнові права дітей, питання встановлення опіки, а також булінг і безпека в Інтернеті.

  • на Національну «гарячу» лінію з питань запобігання насильству в сім’ї, торгівлі людьми та тендерної дискримінаціїза номерами телефонів: 116 123 (безкоштовно з мобільних телефонів) або
  • O 8OO 5OO 335(безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів).

На Національній «гарячій» лінії з питань запобігання насильству в сім’ї, торгівлі людьми та тендерної дискримінації абоненти можуть отримати загальну інформацію щодо існуючої проблеми насильства у суспільстві та шляхів захисту своїх прав; фахову соціально-психологічну, юридичну (в тому числі судовий супровід) та інформаційну підтримку; консультації щодо порушення прав дитини (втягнення дітей до проституції, порнографії, насильство над дітьми) та шляхів їх вирішення; консультації щодо безпечної поведінки дітей в Інтернеті;

В Україні за телефонним номером 1547 цілодобово та безкоштовно діє Гаряча лінія з протидії торгівлі людьми, запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі та насильству стосовно дітей

  • Загальноєвропейський номер з мобільних телефонів безкоштовної національної гарячої лініїз попередження торгівлі людьми «Ла Страда-Україна»: 116-123;
  • Гаряча лінія з питань протидії торгівлі людьми(МОМ): 0800505501, 0800505527 або 527 stoptrafficking.org.ua, 527.org.ua.

З 01.07.2021 року збільшено прожитковий мінімум

Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі інформує, що з 01.07.2021 збільшено прожитковий мінімум для всіх груп населення. Це передбачено ст. 7 Закону України від 15 грудня 2020 року № 1082-IX «Про Державний бюджет України на 2021 рік».

Для працездатних осіб прожитковий мінімум складає 2 379 грн на місяць.

Спілкуйтесь з податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX».

 Коли ФОП має звітувати з плати за землю

Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі повідомляє, що нарахування громадянам сум податку проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають (вручають) платникові за місцем його реєстрації до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку.

Нормами Податкового кодексу України визначено, що власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою, а підставою для нарахування земельного податку є дані Державного земельного кадастру.

Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Якщо право власності на земельну ділянку, право постійного користування та/або право оренди земельної ділянки (земельних ділянок) оформлено на фізичну особу – підприємця, то така особа подає до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності).

У разі, якщо право власності на земельну ділянку, право постійного користування та/або право оренди земельної ділянки оформлено на фізичну особу, то нарахування плати за землю (земельного податку та/або орендної плати) здійснює контролюючий орган (за місцем знаходження земельної ділянки), який надсилає (вручає) платникові за місцем його реєстрації до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення плати за землю (п. 286.5 ст. 286 Податкового кодексу України).

Детально ознайомитися з цим та іншими роз’ясненнями з питань оподаткування можна в ЗІР, який розміщено на вебпорталі ДПС України.

Підписуйтесь на офіційну сторінку ДПС у Facebook – дізнавайтеся про податкові новини першими: https://www.facebook.com/TaxUkraine.

Навчання за рахунок підприємства: оподаткування ПДФО

Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі інформує щодо оподаткування коштів, сплачених за навчання найманих працівників.

Відповідно до п. п. 165.1.21 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) до доходів, які не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу, відноситься сума, сплачена будь-якою юридичною або фізичною особою на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів за здобуття освіти, підготовку чи перепідготовку платника податку, але не вище трикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року за кожний повний або неповний місяць навчання, підготовки чи перепідготовки такої фізичної особи.

Обмежень щодо терміну, за який роботодавець має право здійснити оплату за навчання найманого працівника, законодавством не встановлено.

Враховуючи викладене, якщо роботодавець сплатив за навчання найманого працівника однією сумою в поточному році за весь період навчання, який складається з декількох років, при цьому її розмір не перевищує трикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року за кожний повний або неповний місяць навчання, підготовки чи перепідготовки такого громадянина, то така сума, сплачена роботодавцем, оподаткуванню не підлягає.

Підписуйтесь на офіційну сторінку ДПС у Facebook – дізнавайтеся про податкові новини першими: https://www.facebook.com/TaxUkraine.

Платники єдиного податку І групи, сплатіть ЄСВ до 20 липня!

Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі нагадує про необхідність сплати єдиного соціального внеску за червень цього року до 20 липня 2021 року.

Так, нормами Закону України від 04.12.2020 № 1072-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо соціальної підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» були передбачені пільги для платників податків, зокрема для підприємців – платників єдиного податку І групи.

Відповідно до положень зазначеного закону, платники єдиного податку І групи тимчасово звільнялися від сплати єдиного податку, а також від нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску з грудня 2020 року по травень 2021 року включно.

При цьому вказаний період включається до страхового стажу підприємця, та вважається, що страхові суми були сплачені в розмірі мінімального страхового внеску.

Однак, з 01 червня 2021 року для платників єдиного податку І групи відновлено обов’язок сплати єдиного податку та єдиного внеску за червень 2021 року.

Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX».

Розмір ЄВ для осіб з інвалідністю, які працюють у самозайнятих осіб

Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі інформує щодо розміру нарахувань єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ) на зарплату працівників особи, яка провадить незалежну професійну діяльність.

Відповідно до ч. 1 ст. 7 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464), платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, зазначені у ст. 4 Закону № 2464, зокрема, особи, які провадять незалежну професійну діяльність, та використовують найману працю, нараховують ЄВ на суми нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, що включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі у натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України від 24.03.1995 № 108/95ВР «Про оплату праці».

Єдиний внесок для платників, зазначених у ст. 4 Закону № 2464, встановлюється у розмірі 22 % до визначеної ст. 7 Закону № 2464 бази нарахування ЄВ – ч. 5 ст. 8 Закону № 2464.

Частиною 13 ст. 8 Закону № 2464 ставка 8,41 % визначеної бази нарахування ЄВ для працюючих осіб з інвалідністю встановлена тільки для підприємств, установ, організацій та фізичних осіб – підприємців, у тому числі ФОП – платників ЄП, в яких працюють особи з інвалідністю.

Встановлений ч. 13 ст. 8 Закону № 2464 перелік осіб, які мають право на застосування ставки 8,41 %, є виключним і не розповсюджується на осіб, які провадять незалежну професійну діяльність та використовують працю найманих працівників – осіб з інвалідністю.

Тобто, громадяни, які провадять незалежну професійну діяльність, нараховують ЄВ на заробітну плату працівників – осіб з інвалідністю у розмірі 22 % до визначеної бази нарахування ЄВ.

Підписуйтесь на офіційну сторінку ДПС у Facebook – дізнавайтеся про податкові новини першими: https://www.facebook.com/TaxUkraine.

Чи може ФОП, який надає в суборенду житлові або нежитлові приміщення застосовувати другу групу єдиного податку?

Пунктом 291.4 ст. 291 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) встановлені умови перебування фізичних осіб – підприємців, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, у відповідних групах платників єдиного податку.

Відповідно до п.п. 2 п. 291.4 ст. 291 ПКУ до другої групи платників єдиного податку належать фізичні особи – підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:

не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб;
обсяг доходу не перевищує 834 розміри мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.
Дія п.п. 2 п. 291.4 ст. 291 ПКУ не поширюється на фізичних осіб – підприємців, які надають посередницькі послуги з купівлі, продажу, оренди та оцінювання нерухомого майна (група 70.31 КВЕД ДК 009:2005), а також здійснюють діяльність з виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння. Такі фізичні особи – підприємці належать виключно до третьої групи платників єдиного податку, якщо відповідають вимогам, встановленим для такої групи.

Пунктом 291.5 ст. 291 ПКУ визначені види діяльності та умови, при яких суб’єкти господарювання не можуть бути платниками єдиного податку.
Зокрема, не можуть бути платниками єдиного податку першої – третьої груп фізичні особи – підприємці, які надають в оренду земельні ділянки, загальна площа яких перевищує 0,2 гектара, житлові приміщення та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 400 кв. метрів, нежитлові приміщення (споруди, будівлі) та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 900 кв. метрів.
Відповідно до КВЕД ДК 009:2010, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11.10.2010 № 457 із змінами, діяльність, пов’язана із наданням в оренду власного чи орендованого нерухомого майна відноситься до групи 68.20.
Таким чином, фізична особа – підприємець, яка надає в суборенду житлові приміщення лише до 400 кв. метрів (включно) та/або нежитлове приміщення до 900 кв. метрів (включно), має право застосовувати другу групу платників єдиного податку за умови здавання таких приміщень в суборенду платникам єдиного податку та/або населенню.

Інформаційно-довідковий департамент ДПС – 0 800 501 007 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів, з мобільних телефонів – за тарифами операторів мобільного зв’язку).

Детальніше – https://tax.gov.ua/baneryi/pitannya-dnya/

Спілкуйтесь з податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX».

 Що таке господарська діяльність?

Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі повідомляє, що відповідно до ст. 14 п. 1 пп. 36 господарська діяльність – діяльність особи, що пов’язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Перевірте надійність ділового партнера онлайн

Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі нагадує, що на офіційному вебпорталі ДПС працює електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера», на якому зазначається інформація про наявність загального боргу платника податків.

Для перевірки надійності ділового партнера, зокрема, щодо сумлінності у сплаті податків, достатньо ввести відому інформацію в одне з полів або в обидва поля й система здійснить пошук у базах даних, доступних для публічного використання і повідомить про результати пошуку.

Оновлення інформації на вебпорталі ДПС щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників в центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.

Слід зазначити, що меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету надає платнику податків з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, доступ до своїх особових рахунків зі сплати податків, зборів та інших платежів.

Підписуйтесь на офіційну сторінку ДПС у Facebook – дізнавайтеся про податкові новини першими: https://www.facebook.com/TaxUkraine.

Що таке оскарження рішень контролюючих органів?

Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі повідомляє, що відповідно до ст. 14 п. 1 пп. 7 оскарження рішень контролюючих органів – оскарження платником податку податкового повідомлення – рішення про визначення сум грошового зобов’язання платника податків або будь-якого рішення контролюючого органу в порядку і строки, які встановлені цим Кодексом за процедурами адміністративного оскарження, або в судовому порядку

Підприємцям: про продаж алкоголю на розлив

Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі інформує щодо продажу алкогольних напоїв на розлив.

Роздрібна торгівля алкогольними напоями – це діяльність з продажу алкогольних напоїв безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших суб’єктах господарювання громадського харчування (ст.  1 Закону України від 19.12.1995 № 481/95 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального», далі – Закон № 481).

Продаж алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці дозволяється лише суб’єктам господарювання громадського харчування та спеціалізованим відділам, що мають статус суб’єктів господарювання громадського харчування, суб’єктів господарювання з універсальним асортиментом товарів (ст. 15 прим. 3 Закону № 481).

На фасаді приміщення закладу ресторанного господарства повинна розміщуватися вивіска із зазначенням його типу/класу/ назви, найменування суб’єкта господарської діяльності та режиму роботи згідно з п. 1.7 Правил роботи закладів (підприємств) ресторанного господарства, затверджених наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 24.07.2002 № 219.

Вибір типу закладу та класу ресторану або бару здійснюється суб’єктом господарської діяльності самостійно з урахуванням вимог законодавства України.

Суб’єкти господарської діяльності у сфері ресторанного господарства при облаштуванні підприємства згідно з обраним типом повинні мати необхідні виробничі, торговельні та побутові приміщення, а також обладнання для приготування та продажу продукції.

Вимоги, що пред’являються до виробничих, торговельних і побутових приміщень закладів ресторанного господарства, обладнання, інвентарю, переліку послуг, технологічних режимів виробництва продукції, встановлюються законодавством України.

Отже, здійснювати продаж алкогольних напоїв на розлив має право виключно заклад ресторанного господарства або спеціалізований відділ, що має статус суб’єктів господарювання громадського харчування, суб’єктів господарювання з універсальним асортиментом товарів за умови наявності ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та зареєстрованими видами економічної діяльності за кодами класифікації КВЕД-2010 – 56.10 – 56.30.

 

Податковий розрахунок за II квартал 2021 року подається за старою формою

Державна податкова служба України повідомляє про подання платниками податків до контролюючого органу Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за II квартал 2021 року за старою формою.

Наказом Міністерства фінансів України від 19.05.2021 року № 278, який зареєстрований  в Міністерстві юстиції України 29 червня 2021 року 838/36460 внесені зміни до наказу від 13.01.2015 № 4. Суть змін: Податковий розрахунок доповнено розділом III «Розгорнута інформація про бюджетні гранти» для платників податків, які виплачують такий вид доходів. Також встановлено, що податковий розрахунок за оновленою формою перший раз подається за ІІ квартал 2021 року.

Однак, на сьогодні зазначений наказ не набрав чинності.

Відповідно до п. 46.6 стаття 46 ПКУ  платники податків подають до контролюючого органу Податковий розрахунок за II квартал 2021 року за старою формою, затвердженої наказом № 4.

За новою формою зазначена звітність подається починаючи з III кварталу 2021 року.

 Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу “InfoTAX

Отримав готівку на картку – сплати податки

Нещодавно апеляційний суд поставив крапку в довготривалій справі щодо оподаткування коштів, отриманих на банківський рахунок громадянина.

Так, у липні 2016 року ГУ ДФС у Херсонській області за матеріалами Державної служби фінансового моніторингу України розпочало кримінальне провадження за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 212 Кримінального кодексу України.

Досудовим розслідуванням було встановлено, що ОСОБА_1, перебуваючи засновником та директором підприємства, яке займається оптовою торгівлею фарфору, скляного посуду та засобів чищення, протягом 2012 – 2016 р. імпортував вказану продукцію на підприємство з території Російської Федерації. З метою отримання необлікованих прибутків він відкрив на своє ім`я розрахункові рахунки у двох банківських установах. Надалі за домовленістю з рядом осіб, які придбавали фарфоровий та скляний посуд, для подальшої реалізації вказаної продукції без сплати податків, оформив їм доступ до рахунків за допомогою карток Visa Elektron. У такий спосіб він надав можливість цим особам самостійно здійснювати розрахункові операції за отриману продукцію. Упродовж майже 4,5 років ОСОБА_1 отримував на ці рахунки кошти від групи громадян-покупців та переводив їх у готівку без подання декларацій і сплати податків.

За встановленими фактами було проведено перевірку дотримання вимог податкового законодавства громадянина ОСОБА_1, за результатами якої встановлено заниження податку на доходи фізичних осіб на загальну суму 5,98 млн гривень та військового збору на 266,6 тис. гривень.

У суді платник податків обґрунтовував правомірність своєї позиції, зокрема тим, що відкриті банківські рахунки, є рахунками підприємства, а не його особистими, а понад 50 млн гривень, які надійшли на них, є коштами від продажу продукції підприємства.

Проте юристи Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі довели правомірність позиції контролюючого органу: рахунки, відкриті на ім’я громадянина, є його рахунками, як фізичної особи, а зараховані на них кошти – незадекларований та неоподаткований податком на доходи фізичних осіб і військовим збором дохід.

Тож суди першої й апеляційної інстанцій відмовили ОСОБА_1 у задоволенні позовних вимог. Відповідно цей громадянин зобов’язаний сплатити до бюджету донараховані податки на загальну суму 7,8 млн гривень.

Про оподаткування виграшів та призів ПДФО

Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі нагадує, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) включаються, зокрема, доходи у вигляді виграшів, призів.

Відповідно до п. п. 170.6.2 п. 170.6 ст. 170 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) податковим агентом – оператором лотереї у строки, визначені ПКУ для місячного податкового періоду, до бюджету сплачується (перераховується) загальна сума ПДФО, нарахованого за ставкою, визначеною п. 167.1 ст. 167 ПКУ (18 %), із загальної суми виграшів (призів), виплачених за податковий (звітний) місяць гравцям у лотерею.

Крім того, податкові агенти – оператори лотереї у податковому розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі – Розрахунок), відображають загальну суму нарахованих (виплачених) у звітному податковому періоді доходів у вигляді виграшів (призів) та загальну суму утриманого з них ПДФО. При цьому у Розрахунку не зазначається інформація про суми окремого виграшу, суми нарахованого на нього ПДФО, а також відомості про фізичну особу – платника ПДФО, яка одержала дохід у вигляді виграшу (призу).

Під час нарахування (виплати) доходів у вигляді виграшів у лотерею або в інших розіграшах, які передбачають попереднє придбання платником ПДФО права на участь у таких лотереях чи розіграшах, не беруться до уваги витрати платника ПДФО у зв’язку з отриманням такого доходу. Доходи у вигляді виграшів остаточно оподатковуються під час їх виплати за їх рахунок.

Детально ознайомитися з цим та іншими роз’ясненнями з питань оподаткування можна в загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі, який розміщено на вебпорталі ДПС України.

Спілкуйтесь з податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX».

 Що таке бюджетне відшкодування?

Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі повідомляє, що відповідно до ст. 14 п. 1 пп. 18 бюджетне відшкодування – відшкодування від’ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника.

Де в Електронному кабінеті можна переглянути інформацію щодо реквізитів рахунка у системі електронного адміністрування ПДВ?

Інформацію щодо реквізитів рахунка у системі електронного адміністрування ПДВ платники податків мають можливість переглянути в приватній частині Електронного кабінету у вкладці «Дані про банківські рахунки» режиму «Облікові дані платника» та у вкладці «Реєстр транзакцій» режиму «Система електронного адміністрування ПДВ».
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.

Інформаційно-довідковий департамент ДПС – 0 800 501 007 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів, з мобільних телефонів – за тарифами операторів мобільного зв’язку).

Детальніше – https://tax.gov.ua/baneryi/pitannya-dnya/

Спілкуйтесь з податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX».

Як платник податків може повернути помилково або надміру сплачені кошти (крім ЄВ) та подати заяву про таке повернення (у т. ч. через Електронний кабінет)?

Згідно з п. 43.1 ст. 43 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов’язання підлягають поверненню платнику, зокрема, відповідно до ст. 43 ПКУ, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу.

У разі наявності у платника податків податкового боргу, повернення помилково та/або надміру сплаченої суми грошового зобов’язання на поточний рахунок такого платника податків в установі банку або на єдиний рахунок, або шляхом повернення готівковими коштами за чеком, у разі відсутності у платника податків рахунку в банку, проводиться лише після повного погашення такого податкового боргу платником податків (п. 43.2 ст. 43 ПКУ).
Обов’язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов’язання та пені є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які повертаються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік за результатами проведення перерахунку його загального річного оподатковуваного доходу) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми та/або пені (п. 43.3 ст. 43 ПКУ).
Платник податків подає заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та пені (далі – заява) у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку, на єдиний рахунок (у разі його використання); на погашення грошового зобов’язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення у готівковій формі коштів за чеком у разі відсутності у платника податків рахунка в банку (п. 43.4 ст. 43 ПКУ).
У разі повернення надміру сплачених податкових зобов’язань з податку на додану вартість, зарахованих до бюджету з рахунка платника податку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість у порядку, визначеному п. 200 прим. 1.5 ст. 200 прим. 1 ПКУ, такі кошти підлягають поверненню виключно на рахунок платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість, а у разі його відсутності на момент звернення платника податків із заявою на повернення надміру сплачених податкових зобов’язань з податку на додану вартість чи на момент фактичного повернення коштів – шляхом перерахування на поточний рахунок платника податків в установі банку (абзац перший п. 43.4 прим. 1 ст. 43 ПКУ).
Згідно з п. 43.5 ст. 43 ПКУ контролюючий орган не пізніше ніж за п’ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення належних сум коштів з відповідного бюджету або з єдиного рахунку та подає його для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.
У разі якщо повернення сум податку на доходи фізичних осіб, які повертаються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік за результатами проведення перерахунку його загального річного оподатковуваного доходу, відповідне повідомлення надсилається контролюючим органом до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, не пізніше ніж за п’ять робочих днів до закінчення шістдесятиденного строку з дня отримання відповідної податкової декларації.
На підставі отриманого висновку орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, протягом п’яти робочих днів здійснює повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та пені платникам податків у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Контролюючий орган несе відповідальність згідно із законом за несвоєчасність передачі органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, для виконання висновку про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету.
Пунктом 43.6 ст. 43 ПКУ визначено, що повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань платникам податків здійснюється з бюджету, у який такі кошти були зараховані, або з єдиного рахунку.
Пунктом 1 розд. ІІ Порядку інформаційної взаємодії Державної фіскальної служби України, її територіальних органів, Державної казначейської служби України, її територіальних органів, місцевих фінансових органів у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2019 № 60 (далі – Порядок), встановлено, що повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені у випадках, передбачених законодавством, здійснюється виключно на підставі заяви платника податку (за винятком повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку на доходи фізичних осіб, які розраховуються територіальним органом ДПС на підставі поданої платником податків податкової декларації про майновий стан і доходи за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку), поданої до територіального органу ДПС за місцем адміністрування (обліку) помилково та/або надміру сплаченої суми протягом 1095 днів від дня її виникнення.
Заява може бути подана платником до територіального органу ДПС в електронній формі за допомогою засобів інформаційно-телекомунікаційних систем та з дотриманням вимог законодавства у сферах захисту інформації, електронних довірчих послуг та електронного документообігу.
Додатково до заяви платник може подати копію платіжного документа, на виконання якого помилково та/або надміру сплачений платіж перераховано до бюджету (абзац п’ятий п. 2 розд. ІІ Порядку).
Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання ПКУ та інших законів, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, в тому числі, шляхом, зокрема, управління сумами помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та пені відповідно до положень ПКУ, в тому числі шляхом подачі заяви про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та/або пені (п. 42 прим. 1.2 ст. 42 прим. 1 ПКУ).
Отже, для повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошового зобов’язання та пені (крім єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування) платник податків має подати протягом 1095 днів від дня їх виникнення до територіального органу ДПС за місцем адміністрування (обліку) помилково та/або надміру сплаченої суми заяву у довільній формі з зазначенням напряму перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку; на єдиний рахунок (у разі його використання); на погашення грошового зобов’язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення у готівковій формі коштів за чеком у разі відсутності у платника податків рахунка в банку.
При цьому такий платник має можливість подати заяву в електронній формі через приватну частину Електронного кабінету за ідентифікатором форми J/F 1302001 або у довільній формі через меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету.
Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.
Крім того, заява може бути подана платником податків до територіального органу ДПС засобами програмного забезпечення ІТС «Єдине вікно подання електронної звітності».

Інформаційно-довідковий департамент ДПС – 0 800 501 007 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів, з мобільних телефонів – за тарифами операторів мобільного зв’язку).

Детальніше – https://tax.gov.ua/baneryi/pitannya-dnya/

Спілкуйтесь з податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX».

 Земельний податок: чи сплачує ФОП – «єдинник» у разі припинення діяльності?

Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі нагадує, що платники єдиного податку звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з податку на майно (в частині земельного податку), крім земельного податку за земельні ділянки, що не використовуються платниками єдиного податку першої – третьої груп для провадження господарської діяльності (п. п. 4 п. 297.1 ст. 297 ПКУ).

Господарська діяльність – це діяльність суб’єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність – за визначенням ст. 3 Господарського кодексу України.

Законом України від 15.05.2003 № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» та іншими нормативно-правовими актами не передбачено тимчасове припинення підприємницької діяльності.

Таким чином, припинивши господарську діяльність, фізична особа – підприємець не використовує у підприємницькій діяльності свої земельні ділянки, тобто, не виконуються умови, які звільняють платника єдиного податку від сплати земельного податку.

Отже, фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку, які є власниками земельних ділянок або землекористувачами на правах постійного користування земельними ділянками, у разі припинення господарської діяльності сплачують земельний податок на загальних підставах.

Підписуйтесь на офіційну сторінку ДПС у Facebook – дізнавайтеся про податкові новини першими: https://www.facebook.com/TaxUkraine.

Вимкнули світло? Як діяти, коли неможлива робота ПРРО?

Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі відповідає на питання платників.

При здійсненні господарської діяльності із застосуванням програмного реєстратора розрахункових операцій (далі – ПРРО) не виключені випадки перебоїв постачання електроенергії. Однак роботу припиняти не обов’язково, оскільки Законом України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон) передбачено можливість використання ПРРО в режимі офлайн у випадку відсутності зв’язку між ПРРО та фіскальним сервером контролюючого органу, що може тривати не більше 36 годин. У такому випадку необхідно створювати електронні розрахункові документи, яким присвоюються фіскальні номери із діапазону фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером контролюючого органу.

Суб’єкт господарювання може використовувати такі фіскальні номери не більше 168 годин протягом календарного місяця.

Слід звернути увагу, що відповідно до п. 10 статті 5 Закону в разі відсутності зв’язку між ПРРО та фіскальним сервером контролюючого органу облік операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі та формування розрахункових документів здійснюються в порядку, встановленому Національним банком України.

Спілкуйтесь з податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX».

Пресслужба Головного управління

ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі

Про трудові відносини у фермерському господарстві

Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі повідомляє, що наразі в Україні триває інформаційно-роз’яснювальна кампанія «Урожай – 2021».

Метою її проведення є забезпечення повноти нарахування та сплати податків юридичними особами, фізичними особами-підприємцями та громадянами, які є власниками земельних ділянок і власними силами обробляють такі ділянки для отримання доходу. Особливий акцент працівники податкової служби роблять на упередженні схем ухилення від оподаткування, виявленні й реєстрації неоформлених найманих працівників та легалізації їх заробітної плати.

У зв’язку з цим, нагадуємо сільгоспвиробникам та фермерам, що найманий працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та подання повідомлення до територіальних органів Державної податкової служби.

Повідомлення про прийняття працівника на роботу подається до початку роботи працівника за формою згідно з додатком до постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413 (далі – Постанова № 413).

Постанова № 413 визначає такі способи подання повідомлення:

засобами електронного зв’язку з використанням кваліфікованого електронного підпису (КЕП);

на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.

Підписуйтесь на офіційну сторінку ДПС у Facebook: https://www.facebook.com/TaxUkraine/ та телеграм-канал ДПС https://t.me/tax_gov_ua.

Обмеження при наданні послуг «єдинником» другої групи

Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі інформує.

Відповідно до п. 291.4 ст. 291 Податкового кодексу України, другу групу єдиного податку мають право обирати фізичні особи – підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року вони відповідають сукупності таких критеріїв:

не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб;

обсяг доходу не перевищує 834 розміри мінімальної заробітної плати (у 2021 році – 5 004 000 гривень).

Отже, підприємці – платники єдиного податку 2-ї групи мають право надавати послуги тільки платникам єдиного податку або населенню.

Тобто, якщо платник єдиного податку 2-ї групи у господарських відносинах з іншим суб’єктом господарювання, який не є платником єдиного податку, відповідно до умов договору виступає як виконавець послуг, то такий підприємець не може перебувати на 2-й групі єдиного податку.

У разі недотримання зазначеного обмеження, необхідно перейти на загальну систему оподаткування з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому здійснювалася заборонена діяльність.

Крім того, відповідно до п. 293.4 ст. 293 ПКУ до доходу, отриманого платником єдиного податку 2-ї групи від провадження забороненої діяльності, застосовується ставка єдиного податку у розмірі 15 відсотків.

Спілкуйтесь з податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX».

Що таке відповідальне зберігання?

Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі повідомляє, що відповідно до ст. 14 п. 1 пп. 32 відповідальне зберігання – господарська операція, що здійснюється платником податків і передбачає передачу згідно з договорами схову матеріальних цінностей на зберігання іншій фізичній чи юридичній особі без права використання у господарському обороті такої особи з подальшим поверненням таких матеріальних цінностей платнику податків без зміни якісних або кількісних характеристик

Чи підлягають поверненню надміру сплачені кошти спадкоємцю у разі смерті ФОП?

Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі інформує, що відповідно до п. 43.1 ст. 43 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов’язання підлягають поверненню платнику відповідно до ст. 43 ПКУ, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу.

У разі наявності у платника податків податкового боргу, повернення помилково та/або надміру сплаченої суми грошового зобов’язання на поточний рахунок такого платника податків в установі банку або на єдиний рахунок, або шляхом повернення готівковими коштами за чеком, у разі відсутності у платника податків рахунку в банку, проводиться лише після повного погашення такого податкового боргу платником податків (п. 43.2 ст. 43 ПКУ).

Обов’язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов’язання та пені є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які повертаються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік за результатами проведення перерахунку його загального річного оподатковуваного доходу) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми та/або пені (п. 43.3 ст. 43 ПКУ).

Перехід прав та обов’язків від особи, яка вважається померлою, до інших осіб ст. 1216 Цивільного кодексу України розглядається як спадкування. Об’єктом спадщини є перехід прав та обов’язків (спадщини) від фізичної особи, яка померла (спадкодавця), до інших осіб (спадкоємців).

Тобто, у разі смерті фізичної особи – підприємця спадкоємець, з урахуванням норм ст. 43 ПКУ, має право звернутись до контролюючого органу із заявою щодо повернення надміру сплаченої суми грошового зобов’язання протягом 1095 днів з дня виникнення такої надміру сплаченої суми за умови надання відповідних документів, підтверджуючих перехід прав та обов’язків (спадщини) від фізичної особи, яка померла.

Чи можна достроково розірвати договір

 про добровільну сплату ЄСВ?

Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі інформує, що частиною першою ст. 10 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464) визначено перелік платників, які мають право на добровільну сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок).

Згідно із частиною другою ст. 10 Закону № 2464 особи, зазначені в частині першій ст. 10 Закону № 2464, беруть добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування протягом строку, визначеного в договорі про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, але не менше одного року (крім договорів про одноразову сплату).

Відповідно до абзацу другого п. 1 частини восьмої ст. 10 Закону № 2464 договір про добровільну участь може бути достроково розірваний застрахованою особою за її бажанням, якщо договір діяв не менше одного року.

Однак, у разі набуття застрахованою особою відповідно до Закону № 2464 зобов’язань щодо участі в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування договір про добровільну участь може бути достроково розірваний територіальним органом (абзац другий п. 2 частини восьмої ст. 10 Закону № 2464).

Тобто, громадянин, який виявив бажання на добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, укладає договір про добровільну участь у сплаті єдиного внеску на термін, визначений у договорі, але не менше одного року.

Таким чином, розірвати договір достроково, упродовж першого року дії, може лише територіальний орган за умови набуття застрахованою особою зобов’язань щодо участі в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування (працевлаштування).

Що є базою нарахування ЄВ за себе для ФОП на загальній системі оподаткування?

Відповідно до п. 4 частини першої ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VІ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464), платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ) є фізичні особи – підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування.

Законом України від 13 травня 2020 року № 592-IX «Про внесення змін до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» щодо усунення дискримінації за колом платників» (далі – Закон № 592), який набрав чинності 01.01.2021, внесено зміни до Закону № 2464, зокрема, п. 2 частини першої ст. 7 Закону № 2464 викладений в новій редакції.

Так, згідно з п. 2 частини першої ст. 7 Закону № 2464 (в редакції Закону № 592) для платників, зазначених, зокрема, у п. 4 (крім фізичних осіб – підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування) частини першої ст. 4 Закону № 2464, ЄВ нараховується на суму доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб. При цьому сума ЄВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за місяць, у якому отримано дохід (прибуток).

У разі якщо таким платником не отримано дохід (прибуток) у звітному періоді або окремому місяці звітного періоду, такий платник має право самостійно визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄВ, встановленої Законом № 2464. При цьому сума ЄВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

Інформаційно-довідковий департамент ДПС – 0 800 501 007 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів, з мобільних телефонів – за тарифами операторів мобільного зв’язку).

Детальніше – https://tax.gov.ua/baneryi/pitannya-dnya/

Спілкуйтесь з податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX».

Що таке господарська діяльність?

Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі повідомляє, що відповідно до ст. 14 п. 1 пп. 36 господарська діяльність – діяльність особи, що пов’язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Яким чином ФОП – платники ЄП першої – третьої груп ведуть облік доходів та витрат?

Законом України від 14 липня 2020 року № 786-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб – підприємців»» (далі – Закон № 786) зокрема, внесені змін до п. 296.1 ст. 296 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).

Так, з 01 січня 2021 року згідно з п. 296.1 ст. 296 ПКУ фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку першої і другої груп та платники єдиного податку третьої групи, які не є платниками податку на додану вартість, ведуть облік у довільній формі шляхом помісячного відображення отриманих доходів.

Фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку третьої групи, які є платниками податку на додану вартість (далі – ПДВ), ведуть облік у довільній формі шляхом помісячного відображення доходів та витрат.

Облік доходів та витрат може вестися в паперовому та/або електронному вигляді.

Наказом Міністерства фінансів України від 26 листопада 2020 року № 728 «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства фінансів України від 19 червня 2015 року № 579» з 01 січня 2021 року втрачають чинність форми Книги обліку доходів, Книги обліку доходів і витрат та порядки їх ведення, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 № 579 та скасовано реєстрацію книг у податкових органах.

Водночас, зміни запроваджені Законом № 786 щодо форми обліку доходів і витрат не скасовують обов’язку дотримуватися платниками єдиного податку першої – третьої груп вимог щодо ведення обліку доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів та їх належне зберігання у відповідності до ст. 44 ПКУ.

Враховуючи вищезазначене, фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку першої – третьої груп на підставі первинних документів ведуть облік доходів (не платники ПДВ) та облік доходів і витрат (платники ПДВ) в довільній формі в паперовому вигляді чи в електронному вигляді шляхом помісячного відображення доходів та витрат.

При цьому зазначаємо, що за бажанням платники першої – третьої груп єдиного податку, можуть продовжувати вести облік доходів у книгах за попередньо визначеними формами.

Інформаційно-довідковий департамент ДПС – 0 800 501 007 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів, з мобільних телефонів – за тарифами операторів мобільного зв’язку).

Детальніше – https://tax.gov.ua/baneryi/pitannya-dnya/

Спілкуйтесь з податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX».

 Зменшено ставку ПДВ для операцій з окремими видами агропродукції

Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі нагадує, що з 25 лютого 2021 року набули чинності зміни до Податкового кодексу України щодо зниження ставки ПДВ з 20 % до 14 % по операціях з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України окремих видів агропродукції.

Такі зміни внесені Законом України від 17 грудня 2020 року № 1115-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо ставки податку на додану вартість з операцій з постачання окремих видів сільськогосподарської продукції» (далі – Закон № 1115). Зокрема, з 01 березня 2021 року ПДВ за ставкою 14 % оподатковуються операції з продажу наступних товарних позицій згідно з УКТ ЗЕД:

продукція тваринного походження:

0102 велика рогата худоба, жива; 0103 свині, живі; 0104 10 вівці та кози, живі; 0401 (в частині молока незбираного);

продукція рослинного походження:

1001 пшениця і суміш пшениці та жита (меслин); 1002 жито; 1003 ячмінь; 1004 овес; 1005 кукурудза; 1201 соєві боби, подрібнені або неподрібнені; 1204 00 насіння льону, подрібнене або неподрібнене; 1205 насіння свиріпи та ріпака, подрібнене або неподрібнене; 1206 00 насіння соняшника, подрібнене або неподрібнене; 1207 насіння та плоди інших олійних культур, подрібнене або неподрібнене; 1212 91 цукрові буряки.

Крім того, Законом № 1115 визначено, що операції із ввезення на митну територію України племінних чистопородних тварин та племінних (генетичних) ресурсів за вищевказаними кодами залишаються звільненими від оподаткування ПДВ (п. 197.18 ст. 197 Податкового кодексу України).

Детально ознайомитися з цим та іншими роз’ясненнями з питань, які відносяться до компетенції органів ДПС, можна в загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі, який розміщено на вебпорталі ДПС України.

Що таке відчуження майна?

Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі повідомляє, що відповідно до ст. 14 п. 1 пп. 31 Податкового кодексу України відчуження майна – будь-які дії платника податків, унаслідок вчинення яких такий платник податків у порядку, передбаченому законом, втрачає право власності на майно, що належить такому платнику податків, або право користування, зокрема, природними ресурсами, що у визначеному законодавством порядку надані йому в користування.

Транспортний податок: куди надсилається ППР громадянину – нерезиденту

Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі інформує, що відповідно до п. п. 267.1.1 п. 267.1 ст. 267 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що відповідно до п. п. 267.2.1 п. 267.2 ст. 267 ПКУ є об’єктами оподаткування.

Так, згідно із зазначеним п. п. 267.2.1 п. 267.2 ст. 267 об’єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року – у 2021 році – більш як 2 250 000 грн (6 000 грн х 375).

Відповідно до п. п. 267.6.1 п. 267.6 ст. 267 ПКУ обчислення суми транспортного податку з об’єкта/об’єктів оподаткування громадян здійснюється контролюючим органом за податковою адресою (місцем реєстрації) платника податку, зазначеною в реєстраційних документах на об’єкт оподаткування.

При цьому податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум транспортного податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються платнику податку контролюючим органом у порядку, визначеному ст. 42 ПКУ, до 1 липня року базового податкового (звітного) періоду (року).

Враховуючи викладене, контролюючий орган надсилає/вручає податкове повідомлення-рішення про сплату суми транспортного податку та відповідні платіжні реквізити громадянину – нерезиденту за податковою адресою (місцем реєстрації) платника податку, зазначеною в реєстраційних документах на об’єкт оподаткування – легковий автомобіль, що перебуває у власності такого нерезидента.

Детально ознайомитися з цим та іншими роз’ясненнями з питань оподаткування можна в ЗІР, який розміщено на вебпорталі ДПС України.

Як платник податків може дізнатися про залишок коштів на єдиному рахунку та отримати витяг щодо стану розрахунків з бюджетом через Електронний кабінет?

Відповідно до п. 42 прим. 1.2 ст. 42 прим. 1 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання ПКУ та інших законів, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, в тому числі, шляхом:

перегляду інформації про платника податків, що збирається, використовується та формується контролюючими органами у зв’язку з обліком платників податків та адмініструванням податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійсненням податкового контролю, у тому числі дані оперативного обліку податків, зборів, єдиного внеску (у тому числі дані інтегрованих карток платників податків);

перегляду інформації по єдиному рахунку, у тому числі з Реєстру платежів з єдиного рахунку в розрізі окремого платника податків;

проведення звірки розрахунків платників податків з державним та місцевими бюджетами, а також одержання документа, що підтверджує стан розрахунків, який формується автоматизовано шляхом вивантаження відповідної інформації з Електронного кабінету із накладенням кваліфікованого електронного підпису посадової особи контролюючого органу та кваліфікованої електронної печатки контролюючого органу із застосуванням засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, які мають вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на них даних від несанкціонованого доступу, від безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання.

Порядок функціонування єдиного рахунка та виконання норм статті 35 прим. 1 Податкового кодексу України центральними органами виконавчої влади затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2020 року № 321 (далі – Порядок № 321).

Пунктом 8 Порядку № 321 визначено, що ДПС засобами інформаційно-телекомунікаційної системи ДПС відкриває єдину картку платника виключно на підставі даних реєстру платників, які використовують єдиний рахунок.

В єдиній картці платника відображаються дані про платника та операції, що проводяться з коштами, які зараховані/перераховані/повернуті (враховані) на єдиний рахунок/з єдиного рахунка;

Інформація про рух коштів на єдиному рахунку доступна платнику в Електронному кабінеті в актуальному стані.

Відповідно до абзацу першого п. 17 Порядку № 321 реєстр платежів з єдиного рахунка в розрізі окремого платника у складі зведеного реєстру платежів з єдиного рахунка є підставою для перерахування Казначейством платежів зазначеним у ньому отримувачам.

Після підтвердження Казначейством факту прийняття до виконання записів реєстру платежів з єдиного рахунка в розрізі окремого платника у складі зведеного реєстру платежів з єдиного рахунка в порядку, визначеному п.п. 24 – 28 Порядку № 321, дані такого реєстру стають доступними для перегляду платником через електронний кабінет у порядку, передбаченому ст. 42 прим. 1 ПКУ, та є підставою для відображення органами ДПС в інтегрованій картці платника сум надходжень на бюджетні рахунки для зарахування надходжень та/або на небюджетні рахунки органів ДПС, відкриті в Казначействі для зарахування єдиного внеску (абзац другий п. 17 Порядку № 321).
Для отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетом та цільовими фондами платник податків, який використовує єдиний рахунок, надсилає до органу ДПС за основним (неосновним) місцем обліку запит за формою «F/J1300204» через меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету.

Відповідь на запит надсилається платнику податків через Електронний кабінет не пізніше п’ятнадцяти робочих днів з дня його отримання у вигляді витягу з інформаційної системи органів ДПС щодо стану розрахунків платника з бюджетом та цільовими фондами за формою «F/J1400204». Витяг формується за період, вибраний платником податків при створені запиту, з урахуванням строків давності, станом на дату відправлення запиту до органів ДПС.

Крім того, платник має можливість направити запит та отримати витяг, скориставшись засобами ІТС «Єдине вікно подання електронної звітності». При цьому сформований витяг направляється також на електронну пошту платника, з якої було відправлено запит.

Самостійно перевірити дані, за якими сформовано витяг, платник податків може за допомогою меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету.

Інформаційно-довідковий департамент ДПС – 0 800 501 007 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів, з мобільних телефонів – за тарифами операторів мобільного зв’язку).

Детальніше – https://tax.gov.ua/baneryi/pitannya-dnya/

Спілкуйтесь з податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX».

Пресслужба Головного управління

ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі

ПЕРЕРАХУНОК ПЕНСІЙ У ЗВЯЗКУ ЗІ ЗМІНОЮ

ПРОЖИТКОВОГО МІНІМУМУ

З 01.07.2021

Відповідно до Закону «Про Державний бюджет України на 2021 рік» з 1 липня підвищився розмір прожиткового мінімуму для непрацездатних осіб до 1854 гривень. У зв’язку з цим органи Пенсійного фонду перерахували мінімальні пенсії за віком, по інвалідності, у зв’язку із втратою годувальника, що призначені відповідно до Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” та мінімальні пенсії у зв’язку з втрату годувальника, призначені відповідно до Закону України “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб”.

Також, перерахунку підлягають розміри надбавок та підвищень до пенсій, які визначаються від розміру прожиткового мінімуму, а саме: підвищення ветеранам війни; підвищення жертвам нацистських переслідувань;  надбавка на утриманців відповідно до «військового» Закону; підвищення особам, яким виповнилося 100 років; пенсії за особливі заслуги перед Україною; державна соціальна допомога на догляд інвалідам війни.

Перерахована доплата за понаднормативний стаж (за кожний повний рік понад 25 (35) років для чоловіків та понад 20 (30) років для жінок), яка визначається у відсотках від мінімального розміру пенсії, у разі, коли основний розмір пенсії є більшим за мінімальний.

Мінімальний розмір пенсії непрацюючих осіб, на яких поширюється дія Закону України «Про підвищення престижності шахтарської праці», з 1 липня становить 5562 грн (1854 грн х 3). Це ті працівники, які відпрацювали на підземних роботах не менше 15 років (для чоловіків) та 7,5 року (для жінок) та розмір пенсії яких визначається згідно із Законом не нижче трьох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, що втратили працездатність.

Мінімальний розмір пенсій у зв’язку із втратою годувальника, що призначені відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» з 1 липня не може бути меншим: на одного утриманця – 1854 грн; на двох утриманців – 2224,80 грн (1854 грн х 120 %); на трьох і більше утриманців – 2781 грн (1854 грн х 150%).

Розмір надбавки до пенсії згідно зі статтею 13 Закону України «Про донорство крові та її компонентів», який встановлюється у розмірі 10% від затвердженого прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць, з 1 липня зросте з 218,9 грн до 229,4 грн.

Особам з інвалідністю внаслідок війни пенсійна виплата з 01.07.2021 не може бути меншою :

– у осіб з І групою інвалідності та осіб ІІ та ІІІ групи інвалідності, учасників бойових дій Другої світової війни, які досягли 85-річного віку за 650 % прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, тобто розмір пенсії не може бути нижчим за 12051 грн;

– у осіб з ІІ групою інвалідності – 525 %, що складає 9733,5 грн;

– у осіб з ІІІ групою інвалідності – 360 %, що складає 6674,4 грн.

Мінімальний розмір пенсійних виплат для учасників бойових дій з 01.07.2021 складає 3059,10 грн (1854 грн х 165%).

Пенсія за особливі заслуги перед Україною виплачується понад встановлений мінімальний розмір пенсійної виплати.

З огляду на вищезазначене, суми, на які зростуть пенсійні виплати, у кожної особи будуть індивідуальні, оскільки залежать від наявності складових пенсійної виплати, які напряму розраховуються від величини прожиткового мінімуму.

Перерахунок проведено без додаткового звернення пенсіонерів до органів Пенсійного фонду України (крім випадків повідомлення про працевлаштування чи звільнення з роботи).

Працюючим пенсіонерам перерахунок у зв’язку зі зміною прожиткового мінімуму не проводиться. Пенсіонерам, які працюють, проводять діяльність з отриманням доходу, такий перерахунок здійснюється після звільнення з роботи або припинення такої діяльності, з урахуванням прожиткового мінімуму, який встановлено на дату звільнення або припинення такої діяльності.

Новацією перерахунку пенсій з 01.07.2021 є встановлення щомісячної доплати в розмірі 100,00 грн, до тих пенсій, звернення за якими надійшло до 31.12.2020 та розмір яких не підвищувався з січня, березня та липня 2021 року та не проводилося осучаснення із застосуванням показників, що використовувалися у 2018, 2019, 2020 роках. По Херсонській області, зазначена доплата встановлена 4 тис. отримувачів пенсій.

ПЕРЕРАХУНОК ЧОРНОБИЛЬСЬКИХ ПЕНСІЙ

З 01.07.2021 набрав чинності Закон України від 29.06.2021 № 1584-ІХ “Про внесення змін до Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” в частині визначення мінімальних розмірів пенсій по інвалідності та розмірів мінімальних пенсійних виплат.

Відповідно до закону, з 01 липня 2021 року підвищено мінімальний розмір пенсій по інвалідності внаслідок Чорнобильської катастрофи.

І категорія
І група особи з числа потерпілих з 2 781 грн до 6 000 грн
особи з числа ліквідаторів з 3 337,20 грн до 6 000 грн
ІІ група особи з числа потерпілих з 2 317,50 грн до 4 800 грн
особи з числа ліквідаторів з 2 966,40 грн до 4 800 грн
ІІІ група особи з числа потерпілих з 2 039,40 грн до 3 700 грн
особи з числа ліквідаторів з 2 688,30 грн до 3 700 грн
Діти з інвалідністю з 1 854 грн до 3 700 грн

Також з 01 липня 2021 року встановлено мінімальні розміри пенсійних виплат для осіб з числа учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС І категорії. Розраховані у залежності від розміру середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, та яка враховується для обчислення пенсії за попередній рік, розміри мінімальних пенсійних виплат становлять: для І групи – 10 340,35 грн; для ІІ групи – 8 272,28 грн; для ІІІ групи – 6 204,21 грн.

Оскільки на день набрання чинності Закону України від 29.06.2021 № 1584-ІХ “Про внесення змін до Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” відомості на виплату пенсії за липень 2021 року були вже сформовані, доплата по перерахунку буде обчислена з 01.07.2021 та виплачена додатковими відомостями в липні, або разом з пенсією в серпні поточного року.

Більш детальну інформацію завжди можна отримати за телефоном “гарячої” лінії відділу обслуговування громадян №3 (сервісний центр) 05546 7 57 02.

До бюджету Тягинської громади надійшло майже 9 мільйонів гривень

 За словами начальника Бериславської ДПІ Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі Валентина Кондратенка, у січні – травні 2021 року до місцевого бюджету платники податків Тягинської сільської територіальної громади сплатили 8,6 млн гривень податків і зборів.

Традиційно у доходах місцевих бюджетів найбільшу питому вагу займає податок на доходи фізичних осіб – 4,4 млн гривень або 51 відсоток.

Також стабільно і суттєво поповнюють бюджет місцевої громади надходження єдиного податку. Його сплачують суб’єкти господарювання, які перебувають на спрощеній системі оподаткування. На 01.06.2021 ці надходження склали 2,2 млн гривень.

Важливим джерелом наповнення місцевої скарбниці Тягинської СТГ залишається податок на майно, надходження від якого складають 1,8 млн гривень.

Бериславська ДПІ Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі наголошує на необхідності відповідального ставлення до процесу оподаткування. Після отримання податкового повідомлення-рішення про сплату податку потрібно виконати свій конституційний обов’язок – своєчасно перерахувати вказану у ньому суму податку до бюджету!

Підписуйтесь на сторінку ДПС України у Facebook та будьте в курсі податкових новацій!

 Задекларували доходи – сплатіть податки не пізніше 30 липня

Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі нагадує, що громадянин, який задекларував доходи, отримані торік, зобов’язаний самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій ним податковій декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація).

Таким чином, самостійно нараховані громадянином у Декларації за 2020 рік зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб та військового збору необхідно сплатити не пізніше 30 липня поточного року.

Варто додати, що сума, яка має бути повернена платнику, зараховується на його банківський рахунок, відкритий у будь – якому комерційному банку, або надсилається поштовим переказом на адресу, зазначену у Декларації, протягом 60-ти календарних днів після надходження такої податкової Декларації (п. 179.8 ст. 179 Податкового кодексу України).

         Підписуйтесь на офіційну сторінку ДПС у Facebook: https://www.facebook.com/TaxUkraine/ та телеграм-канал ДПС https://t.me/tax_gov_ua.

Бізнесмен перевищив ліміт доходу на єдиному податку

Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі інформує щодо обрання системи оподаткування у разі перевищення платником єдиного податку встановленого ліміту доходу.

Відповідно до п. 293.8 ст. 293 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) ставки, встановлені п. 293.3 – 293.5 ст. 293 ПКУ, застосовуються з урахуванням таких особливостей:

1) платники єдиного податку першої групи, які у календарному кварталі перевищили обсяг доходу, визначений для таких платників у п. 291.4 ст. 291 ПКУ, з наступного календарного кварталу за заявою переходять на застосування ставки єдиного податку, визначеної для платників єдиного податку другої або третьої групи, або відмовляються від застосування спрощеної системи оподаткування.

Такі платники до суми перевищення зобов’язані застосувати ставку єдиного податку у розмірі 15 відсотків;

2) платники єдиного податку другої групи, які перевищили у податковому (звітному) періоді обсяг доходу, визначений для таких платників у п. 291.4  ст. 291 ПКУ, в наступному податковому (звітному) кварталі за заявою переходять на застосування ставки єдиного податку, визначеної для платників єдиного податку третьої групи, або відмовляються від застосування спрощеної системи оподаткування.

Такі платники до суми перевищення зобов’язані застосувати ставку єдиного податку у розмірі 15 відсотків;

3) платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи – підприємці), які перевищили у податковому (звітному) періоді обсяг доходу, визначений для таких платників у п. 291.4 ст. 291 ПКУ, до суми перевищення застосовують ставку єдиного податку у розмірі 15 відсотків, а також зобов’язані у порядку, встановленому цією главою, перейти на сплату інших податків і зборів, встановлених ПКУ.

Заява подається не пізніше 20 числа місяця, наступного за календарним кварталом, у якому допущено перевищення обсягу доходу.

Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі наголошує, що у разі встановлення під час перевірок приховування факту перевищення доходу, а так інколи роблять ФОП, які працюють з готівкою, з надією, що їх реальні заробітки неможливо порахувати, реєстрацію платника єдиного податку анулюють податкові органи.

Продавець алкогольних напоїв змінив РРО: які документи подати для внесення змін у ліцензію

Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі інформує щодо подання документів для внесення змін у ліцензію.

Для внесення змін у додаток до ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями щодо реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО)/книг обліку розрахункових операцій (далі – КОРО), необхідно подати заяву довільної форми із зазначенням адреси місця торгівлі, переліку РРО, програмних РРО (КОРО), які знаходяться у місці торгівлі та інформації про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень РРО (КОРО), які знаходяться у місці торгівлі, фіскальні номери програмних РРО, дату початку їх обліку в контролюючих органах, а також документи, які потребують внесення змін (ліцензія з додатком).

Орган ліцензування на підставі такої заяви протягом трьох робочих днів видає суб’єкту господарювання (далі – СГ) переоформлену ліцензію з урахуванням змін (у разі, якщо в результаті внесення таких змін у СГ кількість РРО (КОРО) залишається незмінною або зменшується).

У разі, якщо в результаті внесення таких змін у СГ передбачено збільшення кількості РРО (КОРО), то такий СГ додатково повинен внести плату за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями в розмірі, передбаченому ст. 15 Закону України 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального».

Детально ознайомитися з цим та іншими роз’ясненнями з питань оподаткування можна в загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі, який розміщено на вебпорталі ДПС України.

Хто повинен сплачувати екологічний податок

Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі інформує.

Відповідно до п. 240.1 ст. 240 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платниками екологічного податку є суб’єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюються:

викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення;

скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об’єкти;

розміщення відходів (крім розміщення окремих видів (класів) відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об’єктах) суб’єктів господарювання);

утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені);

тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк.

Варто зазначити, що кошти, сплачені господарюючими суб’єктами за викиди забруднюючих речовин у повітря, скиди у водні об’єкти та за розміщення відходів у спеціально відведених місцях, є одним з основних джерел фінансування природоохоронних заходів з державного та місцевих бюджетів.

Важливо: кожне підприємство, господарська діяльність якого передбачає забруднення довкілля, повинно отримати спеціальні дозволи та обов’язково зареєструватися платником екологічного податку.

Детально ознайомитися з цим та іншими роз’ясненнями з питань оподаткування можна в загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі, який розміщено на вебпорталі ДПС України.